© Daan Kreijkamp

Voor jongeren

Jesus4You (10 tot 12 jaar)

Zit je in groep zeven of acht van de basisschool, dan kun je je aansluiten bij de Jesus4You. Deze jongerengroep komt op vrijdagavond, gemiddeld eens in de drie weken bij elkaar in de Lichtbron. Gezelligheid en elkaar ontmoeten staan voorop. We doen veel spelletjes, altijd onder een bepaald thema dat we vervolgens uitdiepen tijdens een plenaire sessie. We praten met elkaar door (soms met z’n allen tegelijk en soms in kleinere groepen) over hoe we christen mogen zijn in deze wereld, en we helpen elkaar daar ook bij.

Iedereen in de leeftijd van tien tot twaalf jaar (groep zeven of acht) is van harte welkom! Je mag altijd vriendjes of vriendinnetjes meenemen: hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

Als je meer wilt weten, neem dan contact met ons op. Je krijgt dan altijd antwoord van Jan de Wit, Hein Brunsveld of Karin Oldenhuis.

Contactpersonen

Jan de Wit
Karin Oldenhuis
Hein Brunsveld

Follow (van 12 tot 16 jaar)

Elke dinsdagavond stroomt De Lichtbron vol met tieners van twaalf tot zestien jaar en hun mentoren. Hun kerkelijke achtergronden zijn heel divers, maar wat ze bindt is de zoektocht naar wat geloven inhoudt en hoe dat vormgegeven kan worden in hun dagelijks leven.

Ze beginnen de avonden gezamenlijk in de grote zaal. Daarna wordt er in kleinere groepen verder gepraat. Elke keer wordt er een ander onderwerp besproken, maar het gaat altijd over geloven, over God, over christen zijn, over wie Jezus voor hen is. Ze praten er samen over, ze leren van elkaar en ze hebben het gezellig samen.

De avonden worden altijd afgesloten met wat lekkers en wat drinken in de hal van de kerk. Dan is de hele groep weer bij elkaar. Je bent van harte welkom om mee te doen!

Wil je meedoen, neem dan contact op met Erik Pruim.

Contactpersoon

Erik Pruim

16+

Op woensdagavond komen de jongeren van zestien jaar en ouder in kleine mentorgroepen bij elkaar om zich samen in de bijbel te verdiepen. Maar ook, minstens zo belangrijk, om met elkaar op te trekken en plezier met elkaar te hebben. Zo bestuderen ze de ene avond een gedeelte of onderwerp uit de bijbel en doen ze op een andere avonden iets met elkaar als gamen, schilderen, samen eten, sporten.

We proberen vier keer in het jaar een activiteit aan te bieden voor alle groepen 16-plussers.

Het jaar wordt in september gestart met een gezamenlijk weekend voor de hele groep. Het programma bestaat uit veel sportieve en creatieve activiteiten, maar er is uiteraard ook tijd voor serieuze gesprekken en bijbelstudie. Wil je meedoen? Dat kan! Neem daarvoor contact op met Eelke Alkema.

Contactpersoon

Eelke Alkema

Alpha Youth

Alpha Youth bestaat uit zeven tot tien gezellige bijeenkomsten, waar jongeren kunnen praten over de basis van het christelijke geloof. Het is gezellig en zonder verplichtingen en verwachtingen.

Voor wie?
Alpha Youth is speciaal bedoeld voor jongeren van ± 16 tot 24 jaar. Je mag ook een vriend of vriendin meenemen. Als je op zoek bent naar de zin van je leven, naar het doel in je leven; als je vragen hebt over het christelijk geloof, wat het betekent en wat het misschien voor jou zou kunnen betekenen, dan is Alpha Youth iets voor jou.

Hoe ziet Alpha Youth eruit?
Met andere jongeren ga je op zoek naar antwoorden. Je eet gezellig samen, luistert naar een kort, inspirerend verhaal en praat daarover door in kleinere groepen. Elke vraag mag gesteld worden, geen enkele vraag is raar. Voor meer informatie: Alpha Youth

Wanneer?
Najaar 2023 was de laatste Youth Alpha-groep. De volgende Youth Alpha zal najaar 2024 georganiseerd worden.  Elke avond begint om 18.30 uur met eten en duurt tot 21.00 uur.

Wil je een volgende keer meedoen?
Geef dan je voornaam, achternaam, leeftijd, adres, postcode, woonplaats, telefoon en e-mailadres aan ons door!

Contactpersonen

Hanneke van der Heide
Peter Kampen

Wil je meer weten over het geloof en andere jongeren ontmoeten? Dan is Alpha Youth wat voor jou!

Mocht je meer informatie willen dan kan je ons altijd direct vragen:
Hanneke van der Heide of
Peter Kampen via de e-mail: info@alpha-zutphen.nl.